Furesø indstillet til Digitaliseringspris: Går forrest, når det gælder Borgerservice

Furesø Kommune er med i et stærkt samarbejde med 36 andre kommuner, der giver den enkelte borger hjælp til digital selvbetjening 60 timer om ugen. Samarbejdet hedder Den Digitale Hotline og er nomineret til Digitaliseringsprisen for 2019. Vinderne offentliggøres den 13. marts 2019 på Digitaliseringsmessen.

I Furesø Kommune har vaner og rutiner i borgernes hverdag stor indflydelse på adgang til borgerservice.

Telefonisk Borgerservice 60 timer om ugen

Furesø Kommune er med i et stærkt samarbejde med 36 andre kommuner, der giver den enkelte borger hjælp til digital selvbetjening 60 timer om ugen. Det giver Furesøs borgere en mulighed for at få hjælp og vejledning til selvbetjeningsløsninger og svar på generelle spørgsmål, også uden for almindelig åbningstid. Der er åbent på Den Digitale Hotline mandag-fredag fra kl. 8-20 og igen om søndagen fra kl. 16-20 – altså når borgerne selv har fri.

Morgentider og ekstra åbent for bestilling af pas er en stor succes

For at imødekomme de travle familier, har Furesø som en af de eneste kommuner åbent for personlig betjening i Borgerservice tirsdag og fredag allerede fra kl. 7:30 om morgenen. Det er været en stor succes, og specielt har mange været forbi Borgerservice og få lavet pas, inden arbejdsdagen er startet eller børnene skal i skole.

Inden sommerferien har Borgerservice også åbent lørdage for bestilling af pas. Tiderne bliver hurtigt bookede, og der kommer mange familier og får lavet pas til både mor, far og børn.

Andre kommuner vil gerne lære af Furesø Kommune Furesø Kommunes Borgerservice har gennem de sidste halve år haft besøg af flere andre kommuner, som gerne vil lære af de positive erfaringer Borgerservice i Furesø Kommune har gjort sig med at sætte borgeren i fokus på en effektiv og omkostningsbevidst måde.

 

Ring til Den Digitale Hotline

Har du brug for hjælp, når du benytter de digitale selvbetjeningsløsninger?

Åbningstider

Mandag 8:00 20:00
Tirsdag 8:00 20:00
Onsdag 8:00 20:00
Torsdag 8:00 20:00
Fredag 8:00 20:00
Lørdag Lukket
Søndag 16:00 20:00

Hvad hjælper Den Digitale Hotline med?

Den Digitale Hotline vejleder i de digitale selvbetjeningsløsninger, som kommunerne og andre myndigheder stiller til rådighed. På Den Digitale Hotline kan du også få svar på generelle spørgsmål. I åbningstiderne sidder medarbejdere fra Borgerservice klar til løse dine digitale udfordringer. De har dog ikke adgang til din konkrete sag og kan derfor ikke foretage direkte sagsbehandling.

 

Relevante links