Topbillede til fanebladet borger

Folkeregister

boligblok
Om vielse, navneændring, dåb og navngivelse, separation og skilsmisse, dødsfald og 'Robinsonlisten'

Alle personer, der bor i Danmark, er registreret i et samlet register, CPR-registret.

De fleste ændringer og registreringer i CPR-registret kan eller skal du lave digitalt med dit NemID.

Fx skal du selv melde flytning digitalt. Hvis du ikke har mulighed for at betjene dig selv på nettet, kan du få hjælp i borgerservice på biblioteket i Værløse eller Farum. Du skal oplyse din nye adresse i den kommune, du flytter til – eller indenfor – senest fem dage, efter du har skiftet bopæl. Du kan dog tidligst melde flytning fire uger, før du skifter adresse.

Du kan også selv bestille en bopælsattest, få oplyst hvem der står registreret på din adresse eller lave en generel adresseforespørgsel.

Læs mere under Selvbetjening

Du skal også henvende dig til Folkeregistret, hvis du skal rejse ind- og ud af landet, dåb, vielser, separation, forældremyndighed, død mm.

Læs mere om

Sidst opdateret 01. april 2016